INSTAGRAM

Senin, 16 Februari 2009

MC Aqiqah

Minggu. Tanggal 15 Februari 2009, Saya diundang untuk menjadi MC Aqiqah di Perum Marta Indah Blok C. No 18. Padang.
Acara berlangsung khidmat, tepat waktu dan sukses.

1 komentar:

Gampito, SE.,M.Si. mengatakan...

skip to main | skip to sidebar YUSRIZAL EFENDI FANQIS A Spirituality Blog From Luak Nan Bungsu, Limo Puluah Koto, Ranah Minangkabau
Rabu, 2009 Maret 04
Seremonial Acara Akad Nikah
SEREMONIAL ACARA AKAD NIKAH
……………………………………… dengan ………………………………………
Di MASJID: ...................................................................................



Yusrizal Efendi, S.Ag., M.Ag.






A. Pembukaan Dari Protokol/Pembawa Acara
Pandang jauah lah dilayangkan, pandang dakek lah ditukiakkan. Sasuai jo janji nan diikek, sasuai jo buek nan dikarang, mako tibolah tu kini, hari kutiko nan dinanti.

Alah lamo kami dek babansi
Bansi tasanda ka pimatang
Alah lamo kami dek mananti
Marapulai nan lah datang

Nan dicinto nan lah tibo
Datang sarato jo pangiriangnyo
Sanang hati indak tabado
Sajuak pikiran lapang di dado

Dihujamkan lutuik nan duo, ditakuahkan kapalo nan satu, disusun jari nan sapuluah. Kabakeh niniak jo mamak, nan gadang basa batuah, alim ulama jo cadiak pandai nan arif jo bijaksano, bundo kanduang limpapeh rumah nan gadang.

Sambah taunjuak ka undangan, salam tatunggang ka nan rami. Sairiang Balam jo Barabah. Balam lalu, Barabah mandi. Pucuak Cimpago rang patahkan. Sairiang salam sarato sambah. Salam lalu, sambah kumbali. Ampun jo rela dipuhunkan.

Assalâmu ’alaykum warahmatullâhi wa barakâtuh
Alhamdulillah, sagalo sanjungan jo pujian hanyolah miliak Allâh Subhânahu Wa Ta’âla nan alah manurunkan agamo Islam sabagai rahmatan lil-‘alamin (rahmat bagi semesta alam) dan menjadikan al-Qur`an sabagai hudan lin-nâs (patunjuak jo pidoman bagi sagalo umat manusia) untuk maraih kebahagiaan hiduik nan hakiki, lahia jo batin, dunia jo akhirat.

Shalawat jo salam semoga tacurah kapado Nabi Muhammad Shalallâhu ’Alayhi Wasallam, insan pilihan nan alah manyampaikan, manjalehkan, dan partamo kali mangamalkan al-Qur`an. Beliau adolah gambaran pribadi nan utuah dari ajaran Islam. Karanonyo, baliau sungguah patuik dijadikan sabagai uswatun hasanah (panutan utamo) dek umatnyo.
Sabagai awal pambukak kato, sipatan rundiang pandahuluan. Salam taunjuak ka undangan, sambah tatunggang ka nan rami. Kaganti bajawek tangan, takato ambo ka marambah, mohon ampun ambo kapado Tuhan, dek nan basamo, rela jo maaf, mohon barikan.

Talatak karih di ateh banta,
Banta basusun ampek-ampek
Ambo tagak sambiah manyambah
Unjuak bati ka nan rapek

Indak basibak jo basisiah, indak bahinggo jo babateh. Manolah niniak dengan mamak, nan gadang basa batuah. Alim ulama jo cadiak pandai nan arif jo bijaksano. Bundo kanduang limpapeh rumah nan gadang. Hadirin jo hadirat nan dihormati.
Dengan mamohon ampun jo ridha Allâh Subhânahu Wa Ta’âla, hariko, ........., tanggal ..... bulan .................... tahun ....... M. Atau samo jo tanggal ..... bulan .................... tahun ....... H, akan dilangsuangkan akad nikah saudari ...................................., anak ka...... dari pasangan Suami-Isteri, Bapak ............................................. jo Ibu ......................................... dengan Saudara ................................., anak ka..... dari pasangan Suami-Isteri, Bapak .......................... dengan Ibu ...........................................
Kapado kaduo kaluarga mempelai, kami silahkan untuak maambiak tampek.



B. Pembacaan Ayat Suci Al-Qur`an
Hadirin jo hadirat nan berhadir. Di mano bumi manjadi tarang, palito jauah di baliak awan, palito hati mari nyalokan. Kito dangakan basamo, kumandang Pembacaan Kalam Ilahi oleh ............................................ dan Saritilawahnyo oleh ............................................... Disilahkan!
(Mudah-mudahan dengan pembacaan Kalam Ilahi tadi, lancarlah handaknyo acara kito dari awal hinggo akhir. Âmîn, Yâ Rabbal-‘âlamîn.



C. Mohon Doa Restu dan Maaf Kepada Orang Tua
Namun, sabalunnyo. Kito bukak kumbali lembaran maso nan lamo. Labiah kurang ..... tahun nan lalu, tapeknyo pado tanggal .............................., alah lahia surang putri nan manih dari pasangan Suami-Isteri, Bapak ......................................... jo Ibu ......................................... di Jorong ............................................ Kanagarian ......................................., nan diagiah namo ................................................. Jo kasiah sayang tanpa pamrih, puteri tacinto digadangkan. Bapak bakureh mambantiang tulang, pagi jo patang kadang tak tabeso untuak mamanuhi kebutuhan buah hatinyo. Baitu pulo, pangorbanan Ibu, indak mungkin dibayie jo apopun juo.
Samantaro tu, di sisi nan lain. Labiah kurang ..... tahun nan lalu, tapeknyo pado tanggal .............................., alah lahia pulo surang putra nan rupawan dari pasangan Suami-Isteri, Bapak ......................................... jo Ibu ......................................... di Jorong ............................................ Kanagarian ......................................., nan diagiah namo ................................................. Buah hatinyo juo digadangkan jo kasiah sayang. Bapak bakureh mambantiang tulang, pagi jo patang kadang tak tabeso untuak mamanuhi kebutuhan buah hatinyo. Baitu pulo, pangorbanan Ibu, indak mungkin dibayie jo apopun juo.

Hariko, ateh kuaso dan kehendak Allâh Subhânahu Wa Ta’âla, kaduonyo dipatamukan di hadapan Penghulu Nikah atau Wali Hakim rang namokan untuak maikek janji basamo dalam ikatan akad nikah nan disabuik Mitsâqan Ghalîzha, manuju tabantuaknyo Kaluarga Nan Sakinah, Mawaddah wa Rahmah.


Hadirin jo hadirat nan datang. Berkah atau indaknyo suatu pernikahan, bukan hanyo tagantuang pado Ijab Qabul. Restu jo ridha kaduo urang tuo juo ikuik manantukan. Karano ridha Allâh ado pado ridhanyo kaduo urang tuo. Untuak itu, kapado kaduo calon mempelai disilahkan menghadap kaduo urang tuonyo untuak minta maaf, restu, dan ridha dari kaduonyo.



Didahului kapado Ibu (Kadua Mempelai Disilahkan Menghadap Ibu Masiang-masiang).
Mandeh kanduang, si biran tulang. Disusun jari nan sapuluah, ditakuahkan kapalo nan satu. Ambo datang basambah sujuik di kaki mandeh. Mamintak maaf ateh sagalo salah jo khilaf ambo salamoko. Relakanlah aie susu nan alah taminum, nasi nan lah tamakan, belaian kasiah jo sayang lah tatanam di lubuak hati paliang dalam. Ambo nan alun pandai mambale jaso.

Mandeh kanduang badan dek diri, alah ..... tahun umua ambo. Alah salamo tu pulo Mandeh manggadangkan ambo. Alah cukuik banyak parasaian nan Mandeh rasokan hinggo alah gadang anak Mandeh tu kini. Bari maaf, ambo dek Mandeh. Sajak ketek Mandeh lah manggadangkan. Sakik jo sanang Mandeh tanggungkan. Sambilan bulan sapuluah hari Mandeh manganduang badan diri dan malahiakan ambo ka duniako jo taruhan nyawo; kalau indak hiuduik, mati....
Batahun Bundo mangasuah, samuik saikua Mandeh bunuah. Nyamuak mandakek Mandeh usie. Siang jo malam, indak tabeso. Jikok diinok diranuangkan, jaso jo apo ka ambo baleh. Aie susu tabaleh tido. Kain pandukuang alun taganti. Arok ka bakeh badan diri.

Alah tibo masonyo kini, maso nan Mandeh arokkan dulu. Maso anak Mandeh ka barumah tanggo. Doa Mandeh nan ambo pinto. Rela jo restu Mandeh nan paguno untuk mancapai Kaluarga Nan Sakinah, Mawaddah wa Rahmah.



Dilanjuikkan kapado bapak (Kadua Mempelai Disilahkan Menghadap Bapak Masiang-masiang).
Oh, Bapak. Badan dek diri. Pagi jo patang mambantiang tulang. Hujan jo paneh Bapak tangguangkan. Haui jo lapa Bapak tahankan. Jikok diinok diranuangkan, jaso jo apo kadibaleh. Alun tauruik panek di badan, piti sarimih taganti tido.
Oh, Bapak. Badan dek diri. Bari maaf, ambo dek Bapak. Jo kasiah sayang ambo digadangkan. Raso tak mampu, ambo malapehkan rangkulan kasiah jo sayang nan Bapak barikan dari rahim Mandeh hinggo kini.

Antah, sampai pabilo, ranggangkan rangkulan Bapak, dan paganglah tangan ambo kuek-kuek. Indak babateh, ambo baharok. Jan lapehkan badan diri ambo. Tuntun dan bimbianglah ambo dalam mangayuah biduak rumah tanggo.

Alah tibo masonyo kini, maso nan Bapak arokkan dulunyo. Maso anak Bapak ka barumah tanggo. Doa Bapak nan ambo pinto. Rela jo restu Bapak nan paguno. Tacapai andaknyo Kaluarga Nan Sakinah, Mawaddah wa Rahmah.



D. Pelaksanaan Ijab Qabul

Keduo calon mempelai disilahkan kumbali ka tampek
Wali Nikah, Bapak ............................................, disilahkan duduak tapek di muko calon mempelai laki-laki
Kapado Bapak Penghulu Nikah disilahkan untuak maambiak tampek
Saksi I, Bapak ..........................................dan Saksi II, Bapak ........................................., disilahkan maambiak tampek
Latihan Ijab Qabul dipandu dek Bapak Penghulu
Pembacaan Khutbah Nikah
Wali Nikah Mamintakk persetujuan putrinyo untuak dinikahkan
Pembacaan Syahadat dan Istighfar, dipandu dek Bapak Penghulu
Pelaksanaan Ijab Qabul
Pembacaan Sighat Ta’liq
Penyerahan Mahar atau Mas Kawin
Penyerahan Kartu Nikah (Kutipan Model NA)

E. Nasehat Perkawinan
Disampaikan oleh Buya/Ustadz ............................................... Disilahkan.


F. Sepatah Kata Dari Tungganai Rumah Mewakili Kedua Mempelai.
Bapak ..................................................... , disilahkan.

G. Pembacaam Doa
Dipimpin oleh Bapak Penghulu Jorong/Desa/Nagari ............................................... Bapak ..........................., disilahkan.

H. Penutup

I. Ucapan selamat Kepado Penganten Baru sarato Ibu Bapak Kedua Belah Pihak

Kaduo mampelai disilahkan tagak/badiri di samping Ibu Bapaknyo untuak manarimo ucapan salamat
Ucapan selamat didahului oleh: ...........................................................
Diikuti hadirin dan hadirat, sambil kalua musajik.





Disadur, diedit, dan direvisi dari: Zamris Hasan, A.Md (Pembantu Penghulu Jorong Dalam Koto Kenagarian Taeh Baruah Kecamatan Payakumbuh Kabupaten Lima Puluh Kota)
Diposkan oleh Yusrizal Efendi, S.Ag., M.Ag. di 23:09 0 komentar Link ke posting ini
Reaksi:

Februari 2009 Halaman Muka
Langgan: Entri (Atom) Mengenai Saya

Yusrizal Efendi, S.Ag., M.Ag.
Terlahir pada tanggal 19 Agustus 1973 di Bukik Limbuku, sebuah nagari yang terletak di Kecamatan Harau Kabupaten Lima Puluh Kota (lebih kurang 10 km arah Timur Kota Payakumbuh. Putera sulung dari empat bersaudara yang semuanya lelaki ini menjalani pekerjaan sebagai salah seorang Dosen Tetap pada Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri (STAIN) Batusangkar sejak tahun 1998. Telah menikah (2000) dan dianugerahi dua orang putera; Mushthafa Irfan Syauqi (2001) dan Rifqi Maulidul Hadi (2004. Saat ini, ia dan keluarga menetap di Koto Puji Jorong Kubu Gadang Kenagarian Taeh Baruah Kecamatan Payakumbuh Kabupaten Lima Puluh Kota, Sumatera Barat.
Lihat profil lengkapku
Pengikut

Arsip Blog
▼ 2009 (8)
▼ Maret (1)
Seremonial Acara Akad Nikah
► Februari (3)
HADÎTS: PENGERTIAN, SINONIM, BENTUK-BENTUK, DAN ST...
Keabsahan Bacaan Wirid Sesudah Shalat Fardhu di Te...
PENETAPAN AWAL BULAN RAMADHAN DAN SYAWAL DALAM PER...
► Januari (4)
Problematika Takziyah dan Karangan Bunga
Ayah, Ibu; Maafkan Anakmu!
Duhai Allâh, Ampunilah Dosaku
Merenungi Perjalanan Hidup
► 2008 (1)
► Desember (1)
Menuju Muhasabah